BATL: Pirmajos astoņos mēnešos otras lielākās valstī Ventspils ostas kravu apgrozījuma kritums sastāda 12%

Biedrības «Baltijas asociācija — Tranzīts un loģistika» (BATL) norāda, ka šī gada pirmajos astoņos mēnešos otras lielākās valstī Ventspils ostas kravu apgrozījuma kritums sastādīja 12%, salīdzinot ar tādu pašu periodu pirms gada. Kopumā šajā laika posma tika pārkrautas kravas 13,274 miljonu tonnu apmērā.

Kopumā Latvijas ostās pārkrauto kravu apjomi sasniedza 43,468 miljonus tonnas, kas bija par 0,9% vairāk, salīdzinot ar pērnā gada periodu. Nemainīgi galvenie kravu veidi bija ogles un naftas produkti, kas kopā veido 79%.

Ivars Landmanis, biedrības «Baltijas asociācija — Tranzīts un loģistika» (BATL) valdes loceklis: «Ventspils ostas kravu apgrozījumu kritums būtu vēl lielāks, ja nenotiktu modernizācija vienā no Krievijas ostas ievērojamākajā ogļu terminālī. Tāpēc neraksturīgi vasaras sezonai, ogļu plūsma Ventspils virzienā īpaši nesamazinājās. Neskatoties uz to, ogļu pārkraušanas apjoms salīdzinājumā ar iepriekšējā gada tādu pašu periodu samazinājās par 26%, jeb par 983 tūkst.tn.. Nākotnē tas nozīmē, ka ir sagaidāms vēl lielāks kravu apjomu samazinājums. Papildus ostas kravu apgrozījuma kritumu ietekmēja naftas produkti, kuru pārkraušanas apjoms ir samazinājies par 11,3%, jeb 870 tūkst.tonnu.»

Ivars Landmanis, biedrības «Baltijas asociācija — Tranzīts un loģistika» (BATL) valdes loceklis: «Uzņēmēji apzinās, ka Krievijas ostu straujā attīstība vistiešākā mērā ietekmē un ietekmēs kravu apgrozījumu, tāpēc tiek meklēti jauni reģioni un sadarbības partneri apjomu paaugstināšanai un kravas plūsmas stabilizēšanai. Šajā kontekstā ir svarīgi valsts, ostas un uzņēmēju reputācija. Diemžēl pēdējā laikā atseviškos medijos nepatiesi izskanējusī informācija, kas ir klaja dezinformācija par Ventspils ostas uzņēmumu akcionāru, iznīcina uzņēmumu reputāciju un pasliktina situāciju partneru piesaistei ārvalstīs. Tas ir ne tikai mēģinājums izdarīt spiedienu uz tiesībsargājošo institūciju darbu un to lēmumiem, bet arī grauj tautsaimniecībā nozīmīgu nozari. Nepatiesas un klaji melīgas informācijas publicēšana demokrātiskā un tiesiskā valstī nav pieņemama. Turklāt kas uzņemsies atmaksāt zaudējumus?!»

BATL pārstāvis norāda, ka svarīgi ir domāt, kā vēl vairāk attīstīt reģionālās ostas, jo tās ir nozīmīgs mugurkauls reģionālajai attīstībai — tie ir vieni no lielākajiem darbadevējiem un nodokļu maksātājiem, kas nodrošina attīstību arī saistītajām nozarēm.

BATL uzskata, ka šobrīd ir svarīgi domāt par konkurences apstākļu uzlabošanu tieši reģionālajām ostām — Venstpilij un Liepājai, lai tās spētu nodrošināt klientam konkurētspējīgu cenu. Šobrīd tas nav iespējams, jo kravas nogādāšana pa dzelzceļu līdz Ventspilij un Liepājai vienmēr izmaksu ziņā būs dārgāk attāluma dēļ. Tas ir valstisks lēmums par reģionālo ostu atbalstīšanu, ņemot vērā to pienesumu atsevišķa reģiona attīstībai.

Par BATL:
Biedrība “Baltijas asociācija – Transports un Loģistika” (BATL) pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus un Latvijas tranzīta un loģistikas nozarei nozīmīgus uzņēmumus — AS “Ventbunkers”, AS “Ventspils Tirdzniecības Osta”, AS “Kālija Parks”, AS “Latvijas Naftas Tranzīts”, SIA “Noord Natie Ventspils Terminals”, AS “PKL Flote”, SIA “Ostas Flote”, SIA “Mineral-Trans-Serviss”, AS “Baltic Coal Terminal”, SIA “Seastar” un AS “Baltijas Ekspresis”.

Papildu informācijai:
Inese Ozoliņa
inese.ozolina@theproof.lv, mob. 26174731