Baltijas Ekspresis strādās pierobežā bez monopolista LDz Cargo starpniecības

AS Baltijas Ekspresis noslēdzis sadarbības līgumu ar Lietuvas valstij piederošās kompānijas Lietuvas dzelzceļš (Lietuvos geležinkeliai) kravu pārvadāšanas uzņēmumu LTG Cargo, un turpmāk varēs strādāt Latvijas–Lietuvas pierobežas posmā bez VAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmuma SIA LDz Cargo starpniecības, medijs ventspilnieks.lv uzzināja uzņēmumā.

Sadarbības līgums ar LTG Cargo ļāva AS Baltijas Ekspresis saņemt Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūras (ESPO) izsniegto vienoto drošības sertifikātu, kuru izsniedz pārvadātājiem un manevru darbu veicējiem, kuri ir izveidojuši savu drošības pārvaldības sistēmu un spēj droši darboties paredzētajā darbības telpā. Tiesa, šādu sertifikātu iespējams iegūt vien tad, ja iepriekš jau noslēgts līguma ar pretējās puses pārvadātāju.

AS Baltijas Ekspresis valdes priekšsēdētājs Māris Bremze portālam ventspilnieks.lv norāda, ka sadarbības līguma slēgšana ar LTG Cargo pirms ESPO vienotā drošības sertifikāta saņemšanas lielā mērā bija savstarpējās uzticības jautājums starp abām līgumslēdzējām pusēm. «Otrai līgumslēdzēja pusei bija jābūt pilnīgi pārliecinātai, ka esam uzticami, spējīgi, varam pilnībā atbildēt par kravām un nodrošināt visu viņu prasību izpildi. Šī sadarbības līguma noslēgšana apliecināja, ka AS Baltijas Ekspresis Lietuvas dzelzceļa skatījumā ir nopietns, kvalitatīvs un uzticams partneris, kurš ir līdzvērtīgs SIA LDz Cargo.»

Māris Bremze atzīmē, ka iespēja Baltijas Ekspresim darboties pierobežas zonā bez monopolista LDz Cargo starpniecības ir solis uz priekšu arī konkurences veicināšanā.

«Baltijas Ekspresis ne reizi vien ir uzsvēris, ka Latvijas dzelzceļam, kā publiskās lietošanas infrastruktūras pārvaldītājam, jānodrošina visiem tirgus dalībniekiem vienādus nosacījumus pārvadājumu organizēšanai no valsts robežas līdz kravas saņēmēja privātajai infrastruktūrai, tajā skaitā jāatbalsta un jāveicina privāto kravu pārvadātāju iespējas organizēt pārvadājumus arī pierobežas dzelzceļa iecirkņos. Taču līdz šim tas darīts netika. To gada sākumā atzina arī Konkurences padome, kura par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu LDz Cargo piemēroja vairāk kā piecu ar pusi miljonu eiro lielu naudas sodu, kuru tam jāsedz solidāri ar savu mātes kompāniju VAS Latvijas dzelzceļš. Kā LDz Cargo, tā LDz šo Konkurences padomes lēmumu ir pārsūdzējuši tiesā.

Māris Bremze ir gandarīts par BE panākumiem un uzsver: «Sadarbības līguma ar LTG Cargo noslēgšana ir vērā ņemams Baltijas Ekspreša menedžmenta panākums, jo tādējādi mēs saviem klientiem varam piedāvāt ekonomiski labākus nosacījumus, kā arī piesaistīt lielāku kravu apjomu. Ja agrāk varējām vest kravas tikai līdz stacijai Meitene, un tālāk jau obligāti kravu pārvadājumu nodrošināšanā bija jāiesaista LDz Cargo, kas ar savām monopolista cenām burtiski nogalināja šo pārvadājumu ekonomiku, tad tagad, saskaņā ar vienotā drošības sertifikāta noteikumiem, mēs varam pārvadāt kravas no Lietuvas pierobežas līdz pat Igaunijas robežai. Tas uzņēmumam dod iespēju pašam brīvi pārvaldīt situāciju un nodrošināt klientiem pakalpojumus bez pielāgošanās kādiem SIA LDz Cargo untumiem un prasībām, kuras bieži vien ir utopiskas, nepamatotas un visvairāk atgādina monopola diktētu postsovjetisku anahronismu.»

Māris Bremze arī atklāj, ka šobrīd jau notiek sarunas ar vairākiem klientiem par kravu pārvadāšanu attiecīgajā maršrutā bez LDz Cargo starpniecības.

Tas ļauj prognozēt, ka uzņēmuma pārvadāto kravu apjomi turpinās augt.

AS Baltijas Ekspresis ir licencēts dzelzceļa pārvadātājs, kas darbojas jau 22 gadus. BE nodrošina darbu 135 darbiniekiem, pārvadātāja rīcībā ir 30 lokomotīves, lokomotīvju remonta cehs un kompānija var nodrošināt pilna servisa dzelzceļa pārvadājumus kā maģistrālos, tā arī visa veida manevru darbus. AS Baltijas Ekspresis sadarbības partneri ir Ventspils brīvostas lielākie termināli, Schwenk Latvija, Orlen Lietuva un citas kompānijas.