Biedrībā Baltijas Asociācija – Tranzīts un Loģistika ietilpstošais uzņēmums AS Baltijas Ekspresis šī gada pirmajā pusgadā pārvadājis kopumā 4,5 miljonus tonnu kravu. Salīdzinājumā ar līdzīgu laika periodu pirmajā pusgadā, tas ir kāpums par 50%, informēja uzņēmumā.
Lai arī pagājušais gads uzņēmumam bija veiksmīgs, tomēr šī gada pirmā puse aizvadīta vēl ražīgāk. Pērn pirmajos sešos mēnešos uzņēmums pārvadāja 3,0 miljonus tonnu kravu, bet šogad to ir izdevies palielināt vēl par 50%, kas ir ļoti augstvērtīgs rezultāts, uzsver uzņēmumā.
Baltijas Ekspresis pārvadātais dzelzceļa kravu apjoms Ventspils ostas virzienā šā gada jūnija mēnesī sasniedza 702 tūkstošus tonnu. Dati par jūliju vēl nav apkopoti. Paraugoties šī gada griezumā ir redzams, ka katru mēnesi, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, kravu apjoms ir ievērojami lielāks. Pērn pirmajā pusgadā uzņēmums mēnesī pārkrāva no 470 līdz 540 tūkstošiem tonnu, tad šogad šī amplitūta ir 687 līdz 843 tūkstoši tonnu. Pagaidām veiksmīgākais ir bijis marta mēnesis.
Uzņēmums ir iesniedzis arī pārskatu par darbību 2018. gadā un tas rāda, ka Baltijas Ekspreša apgrozījums pērn bija 43,615 miljoni eiro, kas ir par 10,4% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt peļņa sasniedza 417 602 eiro.
Kā liecina Firmas.lv informācija, Baltijas Ekspresis pērn pārvadājis 8,05 miljonus tonnu tranzīta kravu, no kurām 69% ir ogļu beramkravas, 21% naftas produktu lejamkravas un 10% pārējās beramkravas. Kravu pārvadāšanai tiek izmantotas Baltijas ekspresis īpašumā esošās un nomātās 2TE116 sērijas dīzeļlokomotīves.
Uzņēmums pērn nodrošināja dzelzceļa manevru darbu 19 030 stundu apmērā, kā arī klientiem nodrošinājusi 82 800 vagonu padošanas un novākšanas operācijas. Dzelzceļa manevru darba pakalpojumu sniegšanai tiek izmantotas uzņēmuma īpašumā esošās ČME-3 sērijas dīzeļlokomotīves.
Kopumā nodrošināto pārvadājumu apjoms bija 3,158 miljardi tonnkilometri, un tas ir jau 18% no kopējā Latvijas dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus, pamazām palielinot savu daļu kopējā tirgus apgrozījumā.
Turklāt Baltijas Ekspreša vadība ir pārliecināta, ka nākotnē klientiem varētu nodrošināt kravu pārvadājumus Latvijā jaunos maršrutos – piemēram, arī līdz Rīgas ostai, kā arī Eiropas Savienības iekšzemes tranzītpārvadājumus.