Nerimstoša mērķtiecība, cieša pārliecība par saviem spēkiem un neapsīkstošas darba spējas – šķiet, tas visspilgtāk raksturo AS Baltijas Ekspresis darbību laikā, kad valstī konkurence kravu pārvadājumu jomā kļūst arvien nežēlīgāka, taču tranzīta nozares grūtajā laikā uzņēmumam ir izdevies izdzīvot. Nevis tikai izdzīvot, bet arī turpināt uzplaukt un attīstīties.
Pērn Baltijas Ekspresis atzīmēja savas pastāvēšanas 20. gadadienu. Jubilejas gadu izdevās padarīt priecīgu visa gada garumā, turklāt gada kopējā bilance bija kā lielākā dāvana uzņēmuma divdesmitgadē un Ziemassvētkos ikvienam tā darbiniekam – izdevās sasniegt kravu pārvadājuma apjoma rekordu, un tas nozīmē stabilu darbu arī turpmākā nākotnē.
AS Baltijas Ekspresis un tā vadītājam – valdes priekšsēdētājam Mārim Bremzem – rokas nekad nav nolaidušās arī laikā, kad kravu pārvadājumu un tranzīta jomā kopumā bija visdziļākā bedre. “Grūtības ir nevis jāmēģina pārvarēt, bet noteikti jāpārvar, ja vēlies turpināt strādāt un attīstīt uzņēmumu, lai taviem darbiniekiem būtu darbs arī turpmāk,” uzsver Bremze. Ar tālredzīgu skatu nākotnē un neatlaidību jaunu kravu piesaistē pērn izdevies sasniegt vēl nebijušu rekordatzīmi – dzelzceļa kravu pārvadājuma apjoms 2018. gadā sasniedza 8,05 mlj. tonnu, turklāt kāpums salīdzinājumā ar 2017. gadu ir par veselu 1 mlj. tonnu! Tātad, salīdzinājumā ar pagājušo gadu kopējais kravu pārvadājumu apjoms pieaudzis par 13%.
“Pateicos visiem Baltijas Ekspresis darbiniekiem par ieguldīto darbu, sasniedzot 8 mlj. tonnu pārvadājumu apjomu 2018. gadā. Šis rādītājs ir neatlaidīga komandas darba rezultāts, pie kura mēs 2019. gadā centīsimies neapstāties,” uzsver uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Bremze.
Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs stāsta: lai varētu pārvest 8 miljonu tonnu kravas iepriekš tika ieguldīts milzu darbs darbības attīstībā un paplašināšanā, izveidota ekspluatācijas nodaļa Daugavpilī, nomainīts maģistrālo lokomotīvju parks uz jaudīgākām kravas lokomotīvēm, ieviesta kravu pārvadājumus atbalstoša IT sistēma. Īpašs notikums bija arī tas, ka jau labu laiku Baltijas Ekspresis Ventspils ostā nogādā kravas līdz termināļiem pats. Proti, pirmo reizi uzņēmuma pastāvēšanas 20 gadu ilgajā vēsturē Baltijas Ekspresis simtprocentīgi ar saviem resursiem nodrošina kravu pārvadājumus un kopš aprīļa patstāvīgi nodrošina vagonu nogādāšanu izkraušanai līdz saviem klientiem – Ventspils ostas termināliem. Ja vēl aprīlī Ventspils stacijā padoto vagonu skaits bija vien 1273, tad rekordmēnesī decembrī jau tika padoti 12 reižu vairāk jeb 14 289 vagoni.
Bremze skaidro, ka pērnvasar augustā apstrādātais kravu apjoms ir īpaši nozīmīgs vēl kādā ziņā: “Baltijas Ekspresis ļoti pārliecinoši apliecināja saviem esošajiem klientiem un arī potenciālajiem sadarbības partneriem, ka ir spējīgs strādāt ļoti droši un uzticami, un īsā termiņā nogādāt ievērojamu daudzumu kravas līdz klientu privātiem pievadceļiem. Lūk, salīdzinājumam skaitļi. Baltijas Ekspreša 2018.gadā uzrādītais kravu apgrozījums ir faktiski līdzvērtīgs visa (!) Igaunijas dzelzceļa tranzīta kravu pārvadājumu apjomam un sastādīja nepilnus 20% no visa kravu apgrozījuma Latvijas dzelzceļš pārvadājumu tīklā. Tātad, tā ir pat jau vairāk nekā viena piektā daļa no kopējā tirgus apjoma! Tas ir ļoti daudz tādam uzņēmumam, kāds esam mēs. Īpaši vēlos uzsvērt mūsu uzņēmuma lomu jau pieminētajā kravu transportēšanā uz Ventspils ostas termināliem. Baltijas Ekspresis ir kļuvis par absolūtu līderi pārvadājumos Ventspils virzienā, jo faktiski Ventspilī ienākošie septiņi no 10 kravas vilcieniem ir tieši mūsu – Baltijas Ekspreša kravas vilcieni.”
Ļoti būtiska nozīme ir pērn veiktā lokomotīvju parka atjaunošana un papildināšana ar jaunām lokomotīvēm, jaunākā no tām tieši gada izskaņā. Turklāt jauno, 2019. gadu Baltijas Ekspresis iesāka ar īpaša ekspresvilciena braucienu, kas no Daugavpils līdz Ventspilij bez lokomotīvju brigādes nomaiņas Jelgavas stacijā atveda kravas sastāvu ar bruto svaru 5,436 tūkst. tonnas. Brauciena ilgums bija deviņas stundas!
Protams, panākumi nebūtu bez galvenajiem darba veicējiem – cilvēkiem. Uzņēmumā, kurā vēlas strādāt daudzi un kurā nodarbina augstākās profesionalitātes un pieredzes speciālistus, ir arī solīds atalgojuma līmenis, kas ir krietni virs vidējā valstī. Tāda ir arī uzņēmuma vadības politika – novērtēt savus darbiniekus personīgi un atbilstoši ieguldījumam. Tieši tādēļ ik pusgadu tiek sumināti Baltijas Ekspreša labākie dīzeļlokomotīves mašīnisti un palīgi visās ekspluatācijas nodaļās, viņiem pasniedzot diplomus un arī naudas prēmijas. Daugavpils dīzeļlokomotīvju ekspluatācijas daļā pagājušā gada otrajā pusgadā par labākajiem atzina dīzeļlokomotīves mašīnistu Jevgeņiju Volinščikovu un palīgu Mihailu Lukjanovu, Ventspils dīzeļlokomotīvju ekspluatācijas daļā – dīzeļlokomotīves vadītāju manevru darbos Sergeju Ribakovu, mašīnistu kravas kustībā Sergeju Skuteli un mašīnista palīgu Ruslanu Akimovu, savukārt Jelgavas daļā – dīzeļlokomotīves mašīnistu Igoru Kononoviču un palīgu Aleksandru Grigorjevu.