Zviedrijas kuģniecības uzņēmums “Stena Line” parakstījis 20 gadu līgumu ar Ventspils brīvostā strādājošo universālo kravu termināli SIA “Noord Natie Ventspils Terminals” par regulāru prāmju satiksmi no Ventspils brīvostas, informēja kuģniecības uzņēmuma pārstāvji.
“Stena Line” pārstāvji norādīja, ka līgums ietver kopīgus ieguldījumus termināļa zonā, lai apmierinātu aktuālās un nākotnes tonnāžas vajadzības reisos starp Ventspili un Nīnashamnu, kas ir īsākais maršruts starp Baltijas valstīm un Zviedriju.
Kompānijas tirdzniecības direktors Baltijas jūras ziemeļu reģionā Johans Edelmans pauda, ka Ventspils ģeogrāfiskā atrašanās vieta ir izdevīga, jo savieno Skandināviju ar Baltiju, kā arī ar Krieviju un citām NVS valstīm. “Šis ilgtermiņa līgums ir būtisks solis, paplašinot mūsu darbību Baltijas valstīs, un tas mums ļaus augt kopā ar klientiem un partneriem arī turpmāk. Tas apliecina, ka “Stena Line” uzņemas atbildību par mūsu Latvijas maršrutiem,” viņš minēja.
“Stena Line” satiksmi starp Ventspili un Nīnashamnu sāka 2012.gadā. Kopš tā laika prāmju kustības intensitāte ir divkāršojusies, pieaugot no viena prāmja un 10 reisiem nedēļā līdz diviem prāmjiem un 24 reisiem nedēļā.
LETA jau ziņoja, ka “Stena Line” pārvadājumus maršrutā no Ventspils uz Nīnashamnu Zviedrijā 2021.gadā nodrošinās ar jauniem prāmjiem “Stena Scandica” un “Stena Baltica”, palielinot ietilpību par 30%.
Abi kuģi tiks pagarināti ar 36 metrus garu vidusposmu un pēc pārbūves būs 222 metrus gari. Uz prāmjiem būs 200 kajīšu, vieta 970 pasažieriem, 2875 līnijmetri kravu vienībām un papildu auto klājs. Lai uzlabotu kravu iekraušanas un izkraušanas efektivitāti, kuģi tiks aprīkoti ar caurbraukšanas iespēju divos to klājos, kā arī aprīkoti ar hibrīdajām tīrīšanas sistēmām.
Iepriekš kompānija vēstīja, ka prāmis “Stena Scandica” varētu sākt kursēt maršrutā Ventspils-Nīnashamna 2021.gada pirmajā ceturksnī, bet prāmis “Stena Baltica” – vasaras sākumā.