«Ideoloģiska kara iespaidā, kuru Latvijas dzelzceļš (LDz) ved pret Baltijas ekspresi, ir novērojama vēlme finansēt nepatiesus propagandas rakstus par Baltijas ekspreša likvidāciju. Kamēr realitātē uzņēmumam vienkārši notiek normāls darba process ar Uzņēmumu reģistru (UR), lai iesniegtu informāciju par patiesā labuma guvējiem tieši tādā apjomā, kādā UR to grib redzēt.» Tā par izplatīto informāciju, ka Baltijas ekspresim varētu draudēt piespiedu likvidācija, izsakās uzņēmuma vadītājs Māris Bremze.
«Visticamāk, LDz koncernā ir paniskas bailes, kas notiks ar pārvadājumiem, tāpēc Latvijas dzelzceļš mēģina ar nepiedienīgiem paņēmieniem graut Baltijas ekspreša reputāciju.»
«Baltijas ekspreša pārvadājumu apjoms šī gada pirmajā pusgadā ir pieaudzis, kamēr LDz «karsti mīļotā» meitasuzņēmuma LDz Cargo apjoms ir ievērojami samazinājies,» norāda Bremze.
«Tas ir arī viss. Bet realitāte ir cita – mēs maksājam daudz lielākus nodokļus uz vienu strādājošo nekā LDz,» piebilst Baltijas Ekspresis vadītājs.
Tāpat ir jāņem vērā tas, ka arī Latvijas dzelzceļa administrācija (LDzA) pakāpeniski izdara spiedienu uz LDz, lai pārvadājumu tirgus beidzot būtu tomēr atvērts. «Lai LDz Cargo monopola pakalpojumi, kas viņiem dod priekšrocības pārvadājumu tirgū, beigtos,» norāda Bremze.
«UR ir divas reizes palūdzis precizēt ziņas jeb sniegt papildu informāciju, kā arī iedevis mums laiku to sagatavot. Tur nekāda traģēdija un trauksme tādā izpratnē, kādā to mēģina pasniegt ar melīgu propagandu, nav,» skaidro Bremze.
Baltijas ekspreša vadītājs arī uzsver, ka uzņēmumam nav izteikts nekāds brīdinājums. «Ir pieņemts lēmums, ar kuru pagarināts termiņš, kad varam iesniegt datus par patiesā labuma guvējiem.»
Arī citām kompānijām ir bijusi līdzīga situācija ar UR, kad tas palūdz precizēt datus par patiesā labuma guvējiem. «Būtu labāk uztraukušies par to, kāpēc LDz kā valstij piederoša kompānija kopš 2007.gada neievēro likumus, kas nosaka, kad jebkuram pārvadātājam ir brīva piekļuve dzelzceļa infrastruktūrai.»